Alla inlägg den 16 februari 2007

Av Anne A-son - 16 februari 2007 19:46

Varning!Idag har jag en sådan där dag när jag tänker i termer av musik. Jag kommer därför att göra en del anspelningar på diverse ljudfiler jag hört senaste tiden, och den som inte har hört samma saker som jag kan därför bli förvirrad. Men hav förtröstan, ni är inte konstiga. Jag fattar inte ens själv ibland.Idag fick jag en skrämmande insikt på gränsen till dödsångest. (Mycket dödsångestinsikter senaste tiden.) Fick tankeställningen att det är jobbigt att man inte kan pausa livet nu när man förväntas hålla på med det så himla länge. “Du stannar inte tiden med en dröm, Cordelia”. Och sedan blev det ännu vidrigare när jag insåg (som ett slag i magen) att jag i princip haft livet pausat i alla fall. Eller snarare, att jag tagit paus, men livet har fortsatt utan mig. Och det var ganska vidrigt. Och sedan var det ju det där med att meningen med livet är att vara lycklig. Och det har väl blivit lite för mycket “Dricka sprit och hålla käften” och “Droga för att våga” och för lite “Lycka är att göra det i en riktig säng”. Detta duger inte, helt enkelt. Det är nu vi ska bli lyckliga och ta tag i livet och vara glada att vi är precis lagom vuxna men inte gamla. Så det får väl bli vårens projekt. Det och att lära mig hur tvättmaskinen funkar (jag FATTAR det verkligen inte, men jag tror att den där centrifugeringsmaskinen gör en och annan singeltjej ganska lycklig).Har väl i övrigt haft en ganska ordinär dag. Ingen aning om vad det var för väder, för jag glömde helt enkelt bort att kolla. Tror det var kallt, för jag frös när jag var inne i stan. Snygga killen jobbade i skivaffären idag, men han log inte. Han är inte lika fin när han är på dåligt humör.Har haft en sådan där dag fylld av musikalisk revolutionsromantik. Mycket svensk progg med andra ord. Mycket Spanien. Och en del svensk tidig punk. Och jag skäms lite för att jag inte vet vad Bohman förde för politik, för nästan var femte låt innehåller något elakt om Bohman. Enligt KSMB var han moderat.Hänvisningar"Con-Cordelia" Raj Montana Band"Dricka sprit och hålla käften" De Lyckliga Kompisarna""Lyckan" Lars Ekborg"Polsk Zchlager" KSMB"Droga för att våga" Baiters

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards