Direktlänk till inlägg 18 februari 2007

Film och ljud

Av Anne A-son - 18 februari 2007 18:17

Har blivit ganska mycket musik och film det senaste, och jag tänate att jag skulle dela med mig av mina senaste upptäckter.Nygammal musik (sådant jag i och för sig hört förut, men återupptäckt):- “Hocus Pocus” med Focus. Den låten går inte ens att beskriva, den måste helt enkelt höras.- “Feel The Benefit” med 10cc. Har lyssnat på 10cc hela livet, men precis upptäckt texterna. - "Blue Birds från Kall" med Euskefeurat. En tolkning av Blue Bird som måste höras.Halvny musik (Sådant som varit bra ett tag, men är värt att nämnas): - “Polsk Zchlager” med KSMB. En sådan där låt som man bara blir glad av.- “Hanukkah Song” med Adam Sandler. En uppräkning av kända judar, gjord på ett väldigt roligt sätt. - “Rim of Hell” med Disneyland after Dark. Egentligen inte något speciellt, men helt underbar ändå.- “Sov lilla ängel” med Näsblod. Den låten kan få mig att börja gråta vilken dag som helst.- “Du riechst so gut” med Rammstein. Av någon anledning blir jag alltid manisk av den låten.- “The Man Upstairs” med Voltaire. Helt underbar låt om att bo i stökiga hyreshus. Borde vara obligatorisk att lyssna på.Ny musik (inte nödvändigtvis nysläppt, men nytt för mig):- “Last Waltz” med The Rasmus. Lite nördstatus att lyssna på dem, men den låten är nästan värd att stämplas för.- “Fear of Dying” med Jack of Jill. Helt sjuk låt, men blev jätteförtjust.- “Nästan vackra” med Jonas Gardell. En av de bästa kärleksförklaringarna jag hört på länge.FILM!Tänker bara nämna två filmer idag. Mest för att båda två är starka filmer som man behöver ett tag att fundera efter att ha sett dem.- Catch 22 (En blandning av svarthumor, omöjlighet och allmän vidrighet). Helt otrolig film. Tagit mig två år att klara se hela till slutet. Brukar ge upp efter att amerikanska militären stjälper över en massa bomull på tyskarna och sedan bombar sin egen bas som tack. Se den!- Bloody Sunday (Hemskaste filmen jag sett). En sådan där film som jag på ett sätt önskar att jag aldrig sett, och samtidigt tycker att alla borde se. Handlar om demonstrationen i Derry. Filmad med handkamera, utan ljussättning och utan musik. Dokumentärkänsla. Se den också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:38

Titelspår på skivan Fairyland, som vi fortfarande arbetar med. Skriven till och om Oundvikligt, när jag inte orkade slita i honom mer. Vet inte riktigt hur resultatet blev, men hellre det än ett requiem. Personality disorder Always halfway ‘cross...

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:26

Diverse halvklara projekt som av någon anledning känns tillräckliga som de är. "Onsdagarna" behandlar helt enkelt barndomens onsdagar, som jag minns dem. "Under Moholmsbron" handlar om ett samtal jag hade i tolvårsåldern med en vän som numera är död....

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:24

Ursprungligen en lek med metaforer. Utvecklades till en diktliknande historia i februari 2006 och avslutades i slutet av december. Blev ganska lyckat, tror jag. Jag formaterar om mig själv två gånger i veckan. Raderar alla dåliga tankar och spa...

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:21

Skriven tidigt 2007. (Februari typ kanske.) Borde klassas som självhat egentligen. Inutiskriket när man vill mer än man kan och en del människor inte vill bli hjälpta. Kan man vilja rädda någon mer än någon vill bli räddad? Pratade med Oundviklig...

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:19

Skrev den ursprungligen till min syster, men insåg senare att den passade in på hela familjen. Sorg Minns du hur vi dansade, snurrade runt, runt, så fort vi bara kunde? Golvet försvann under våra fötter, vi blev musiken, dansen, och vi var v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards