Direktlänk till inlägg 13 april 2007

Oundvikligt

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:21

Skriven tidigt 2007. (Februari typ kanske.) Borde klassas som självhat egentligen. Inutiskriket när man vill mer än man kan och en del människor inte vill bli hjälpta. Kan man vilja rädda någon mer än någon vill bli räddad?Pratade med Oundvikligt idag.Jag tror jag hatar honom.Inte för att han är dum eller såutan för att han får migatt känna mig otillräcklig.Och Oundvikligt gråtermedan jag tittar påoch inte kan trösta.Oundvikligt drickeroch jag vet inte varför.Och Oundvikligt vill inte ha hjälpfast han vet att han behöver den.För Oundvikligt villatt jag ska troatt det är rätt att inget göranär allt går sönder.Om ett glas faller mot marken;försök inte fånga det,gå bara därifrånoch ta ett nytt.Säger Oundvikligt och gråter.Och jag hatar honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:38

Titelspår på skivan Fairyland, som vi fortfarande arbetar med. Skriven till och om Oundvikligt, när jag inte orkade slita i honom mer. Vet inte riktigt hur resultatet blev, men hellre det än ett requiem. Personality disorder Always halfway ‘cross...

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:26

Diverse halvklara projekt som av någon anledning känns tillräckliga som de är. "Onsdagarna" behandlar helt enkelt barndomens onsdagar, som jag minns dem. "Under Moholmsbron" handlar om ett samtal jag hade i tolvårsåldern med en vän som numera är död....

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:24

Ursprungligen en lek med metaforer. Utvecklades till en diktliknande historia i februari 2006 och avslutades i slutet av december. Blev ganska lyckat, tror jag. Jag formaterar om mig själv två gånger i veckan. Raderar alla dåliga tankar och spa...

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:19

Skrev den ursprungligen till min syster, men insåg senare att den passade in på hela familjen. Sorg Minns du hur vi dansade, snurrade runt, runt, så fort vi bara kunde? Golvet försvann under våra fötter, vi blev musiken, dansen, och vi var v...

Av Anne A-son - 13 april 2007 18:16

Mycket förvirrad text efter första dödsfallet i umgängeskretsen. Antagligen skriven 2005. Död är du and dead you shall remain. Ashes to ashes, damm ti damm ti damm. Du sade alltid att det inte fanns någon himmel, att döden bara var en pu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards